Beste leden, ouders en supporters,
Het nieuwe voetbalseizoen staat gelukkig weer voor de deur, en we zijn verheugd om samen met jullie weer een geweldig jaar bij Batavia’90 te beginnen! Na een erg moeizaam jaar waarin voortbestaan een reëel risico was, is er afgelopen maanden door een groep vrijwilligers zoveel gedaan dat we op 30 augustus weer zullen aftrappen! In deze nieuwsbrief informeren we jullie over belangrijke data, teamindelingen, trainingsschema’s en onze huis- en spelregels. Hieronder een bomvolle nieuwsbrief met allerlei belangrijke informatie.
1. Seizoensopening: 30 augustus 2025
We starten het seizoen op zaterdag 30 augustus met een dag vol met thuiswedstrijden, hiervoor zoeken we nog wel enkele vrijwilligers voor de kantine en als spelbegeleider of scheidsrechter. Iedereen is van harte welkom om deel te nemen aan de opening van het seizoen. Er zullen diverse jeugdwedstrijden plaatsvinden, en ook zullen onze senioren teams weer lekker het voetbalveld op gaan.
2. Teamindelingen
De teamindelingen voor alle jeugd- en seniorenteams zijn bekend en te vinden op onze website en voetbal.nl app. We hebben geprobeerd om de teams zo evenwichtig mogelijk in te delen, waarbij rekening is gehouden met de sterkte van de spelers en de sociale cohesie binnen de teams. Heb je vragen over de indeling, of kun je deze niet vinden dan kun je bij Jody of Gerard terecht. (via jeugdcoordinator@batavia90.nl )
3. Interim-Bestuur
Zoals al voor de vakantie aangekondigd is er een groep leden die willen instappen als interim-bestuur. Deze groep heeft de afgelopen periode niet stil gezeten en zelfs tijdens de diverse vakanties allerlei zaken al opgepakt. Het interim bestuur zal komende week hierover meer bekend gaan maken middels een aparte nieuwsbrief. Goed nieuws wat ons betreft en geeft ook naar de toekomst toe weer meer vertrouwen.
4. Huis- en spelregels
Een goed seizoen begint met respect voor elkaar en voor de club. Daarom vragen we jullie om kennis te nemen van onze huis- en gedragsregels. Deze staan volledig op onze website en als bijlage bij deze mail.
Belangrijke aandachtspunten bij de start van dit seizoen
Boetes en strafpunten bij niet spelen van een wedstrijd: wanneer een team niet komt opdagen, volgen er boetes en Deze boete wordt volledig doorbelast aan het team.
� Realiseer je dat voetbal een teamsport is, en dat je dus gezamenlijk verantwoordelijk bent. Laten we er samen voor zorgen dat wedstrijden altijd doorgaan. Bij een 2e boete voor niet spelen wordt dit team door ons uit de competitie teruggetrokken, en die boete wordt ook doorbelast. Belangrijk is dat de verplichting tot contributie betaling bij deze situatie niet komt te vervallen!
Sportiviteit en respect: fair play staat voorop. Respecteer scheidsrechters, tegenstanders en Meld wanorde, discriminatie en geweld direct bij de Fair-Play commissie! Jullie trainer/leider weet waar dat kan. Net als afgelopen jaar is het verzoek om alles te melden wat niet volgens onze normen en waarden geschied.
Aanwezigheid en afmeldingen: kom op tijd bij trainingen en wedstrijden, en meld je tijdig af bij je trainer als je niet aanwezig kunt zijn.
Faciliteiten: houd kleedkamers en sportcomplex netjes en schoon. Wij hebben geen schoonmaakbedrijf in dienst, de kleedkamers d. worden door vrijwilligers schoon gemaakt!
De volledige huis- en gedragsregels zijn te vinden op onze website en hangen ook op diverse plekken binnen de club.
5. Wedstrijdtenues
Dit seizoen is het verplicht om met het correcte Jugador sponsor kleding te spelen. Het is dus niet meer toegestaan om in Kelme kleding of kleding van andere merken te dragen. Zorg dus voor tijdige aankoop.
Nieuwe tenues zijn te koop in de kantine bij Jaap of Henk. Overige zaken kunnen ook via Jaap of Henk besteld worden.
Zorg dat je dit op tijd regelt vóór de start van de competitie op 30 augustus.
Ook alle andere kleding en accessoires dienen van Jugador te zijn.
Vragen omtrent sponsor mogelijkheden van een team bij de penningmeester/
(via sponsor@batavia90.nl)
6. Wedstrijdwijzigingen
Verzoeken tot wijziging van wedstrijden moeten tijdig en minimaal 1 week van tevoren
worden ingediend. Houd hier rekening mee zodat de competitie soepel kan verlopen. Niet tijdig aangevraagde wedstrijdwijzigingen zullen mogelijk niet in behandeling genomen kunnen worden. Tip: Kijk dus met je team enkele weken vooruit. Let op: Een verzoek betekend niet dat dit ook akkoord is. Houdt dus rekening met dat de oude tijd/dag gehandhaafd blijft. Pas als de Voetbal.nl app een wijzigingsbericht geeft is het verzoek verwerkt.
(via wedstrijdsecretaris@
7. Vrijwilligers gezocht
Om al onze activiteiten soepel te laten verlopen, zijn we altijd op zoek naar vrijwilligers. Heb je interesse om ons te helpen als scheidsrechter, bij de kantine, of in een andere rol? Laat het ons weten!
(via vrijwilligerscoordinator@
8. Lidmaatschapsbijdrage
De contributie voor het nieuwe seizoen moet voor 30 augustus betaald worden. Alle informatie over de contributie is te vinden op onze website of via de ledenadministratie. Houdt rekening met dat de contributie (of de eerste termijn) in ieder geval voor 30 augustus betaald is. Heb je niet betaald, of heb je geen betalingsafspraak met de club gemaakt dan wordt jouw speelrecht ingetrokken. De contributie wordt net als vorig jaar via ClubCollect geint. Lukt betalen niet tijdig of heb je vragen zorg dan dat je zelf actief contact zoekt met de ledenadministratie. Let hierbij op dat intrekken van speelrecht niet alleen jouzelf treft maar ook je team!
(via ledenadministratie@batavia90.
9. Trainingsschema
De trainingen beginnen op 25 augustus 2025. Het volledige trainingsschema is met de trainers gedeeld. Deze is ook op het wedstrijdsecretariaat in te zien. Nog niet alle velden zijn door het Sportbedrijf al aan ons teruggegeven omdat inzaaien en de droogte van afgelopen zomer voor vertraging heeft gezorgd. Verzoek aan trainers is om even met elkaar te communiceren en ruimte voor elkaar te maken.
10. Rabobank ClubSupport.
Jaarlijks is er de Rabobank Clubsupport actie. Hier kunnen leden (dus niet alleen rekeninghouders) stemmen op hun favoriete club(s). Hier zullen we jullie komende week apart over informeren omdat hier een stappenplan aan vast zit. Meedoen wordt echt belangrijk, aangezien meer stemmen ook meer inkomsten betekend.
11. Contactinformatie
Heb je vragen of wil je meer informatie? Neem gerust contact op met het bestuur via info@batavia90.nl of bezoek ons op trainingsavonden.
We kijken ernaar uit om jullie allemaal weer te zien op het veld en samen een sportief en succesvol seizoen te beleven!
Met sportieve groet,
Het Bestuur van Batavia’90